tisdag 23 juni 2009

Göteborg.

Måndag 15 Juni

Flyget gick tjugo i ett och allt gick jätte bra. Satt bredvid en gubbe i flyget som kan ha varit bland de skojigaste gubbar jag träffat. Planet gick sönder i Stockholm, all ström försvann och det vart mörkt i planet. Då började han sjunga "goodnight sweetdarling it's time to go" det var så sjukt roligt! haha. Jag hade migrän hela vägen till Göteborg på grund av trycket som blir när man flyger. Det var salt gurka på mackan och det var fan inte okej! fy fan va äckligt det var. Det är inte okej att sätta salt gurka på mackjälvarna...
Kom i alla fall fram till Göteborg och solen lyste vilket gjorde mig på toppen humör.
Tills jag kom fram till bussen och han inte tog kontanter eller mastercard, så jag lämnade väskan och fick panikångest. Skakandes sprang jag till pressbyrån och typ slängde mitt kort på tanterna som stod där och fick bussbiljetten och kutade tillbaks till bussen! Sen pustade jag ut i bussen.

Kom fram till syster och vi gick till hennes jobb! hon jobbade till 18.00 så jag satt där och väntade. När hon slutade kom Jonas och hämtade oss. Åkte hem till dem och åt middag, sen bestämde vi oss för att åka och köpa glass. Så vi åkte iväg och köpte rå god glass! sen hände inte så mycket mer på måndagen.





Tisdag 16 Juni

På tisdagen så lyste solen! hur varmt som helst. Madde jobbade idag med så jag skulle åka buss till stan och hon skulle cykla. Jag kollade igenom min börs och insåg att mitt legg inte var där!!! fick dampet och rev ut allt i min väska och var nära bristningsgränsen. Madde ringde pressbyrån på flyget och de sa att de hade mitt legg... Ja jag hade lyckats tappa det väldigt duktigt av mig!
Åkte i alla fall till stan, Madde sa att jag skulle trycka en resa på den gröna boxen. Jag fick det till att jag skulle trycka på en knapp som var grön. Knappen som var grön stod det "5" på, så jag åkte för 5 resor istället för 1.
Jag hann tabba mig 3 gånger på två dagar....
Väl framme i stan så traskade jag runt på gatorna i mina nya gladiatorskor och kände mig som Carrie Bradshaw i Sex and the city! Jag insåg snabbt hur stort det var i Göteborg och att Göteborg inte hade brist på hunkar! vart jag än tittade så fanns det snyggingar. Jag hittade en Hoddie på carlings och en jätte söt klänning på HM som jag köpte. Sen gick jag tillbaks till Maddes jobb och satte mig i en park som var i närheten. Massa hunkar gick förbi och jag satt bara och storlog.
Pratade med Linnea i telefon och solade en massa.
Sen gick jag tillbaks till Maddes jobb. Jag cyklade hem och Madde sprang bredvid. Det var inte lätt att cykla på gatorna i Göteborg, galet mycket trafik och skulle man inte vara försiktig skulle man vara en blodfläck på bilrutan. Sen chillade vi hela kvällen.


Onsdag 17 Juni


Madde var ledig och solen sken även denna dag. Så vi bestämde oss för att dra någonstans och sola! vi åkte till ett ställe som hette ramberget där vi hittade en klippa som vi låg och solade på. Det var sjukt fin utsikt där. Vi låg där i ett par timmar och sen bestämde oss för att köpa sushi till lunch. Så vi åkte runt tills vi hittade ett sushiplace. Det såg as gott ut, men tro mig! det var det jävligaste jag någonsin smakat!!!! Jag fick kväljningar och det brukar jag aldrig få av mat! fyfan va det smakade skit. Madde skrattade en massa åt mig och jag ville bara dö.
Madde fick äta min mat med och efteråt åkte vi till Burger king. Det var bland det godaste däremot. Sen drog vi in till stan och kikade runt en massa, fick en tshirt av madde hur fin som helst!!! jag köpte även såna där roliga randiga glasögon, haha asnice ärom! Sen när vi kom hem så åkte vi och tränade! Madde hade spinningpass och core pass som jag var med på. Sjukt jobbigt var det. Sen åkte vi hem och åt middag då var klockan typ 9.









jävligt äcklad av sushin!
BURGER KING!!!!!
prövade massa kläder.
snyggbrillzen


Torsdag 18 Juni

På torsdagen regnade det en massa så jag stannade hemma, Madde jobbade.
jag låg i sängen hela dagen och kollade MTV. Sen när de kom hem så käkade vi middag och sen så drog vi in på stan och gick på krogen. Det satt en gubbe bakom Madde som var bland de roligaste! haha han skrattade så galet roligt. Sen gick vi och satte oss på ett jätte mysigt kafé.







Fredag 19 Juni

På midsommarafton regnade det lite smått. Sen så vart det lite bättre väder så jag och Madde for ut och sprang. Vi sprang 11.4 Km! sjukt jobbigt för mitt knä annars gick det super bra. Sen så såg vi på hjälp hela kvällen, det är så jävla roligt!

Lördag 20 Juni
Jonas fyllde år. De bestämde sig för att träna med kettelbells på morgonen så vi gick ut på baksidan. Jag agerade fotograf. Drog på stan och åt fetaste kebaben som jag inte fick ett kort på för kameran dog bara. Sen matade jag massa galna fåglar som ville äta upp mig. Sen så hyrde vi tre filmer. Benjamin Buttons otroliga liv, Taken och Get smart! Madde bakade en tårta och den var hur god som helst!!!!
På kvällen kom Gisela och Stefan. Vi åt tårta och massa godis! Sen åkte de ut på krogen och jag var hemma. Jag duschade, lyssnade på en massa musik, dansade halvnaken och såg tv! En hel chill kväll.






Söndag 21 Juni
Vi såg Get smart vid frukosten och den var jätte rolig och bra. Sen på kvällen åkte jag och Madde till stan och fikade! jätte gott var det. Och massa AC/DC duddies var det som var där och när vi åkte förbi Ullevi var det FULLPROPPAT med människor på läktarna.





Måndag 22 Juni
Jag spenderade dagen först ute i solen och sen på stan, köpte en jätte fin kjol! och prövade en massa andra kläder. Sen köpte jag en Maräng swiss på mcdonalds och han som jobbade hade de lamaste raggningsreplikerna.. ! men det var ändå ganska sött.
såg en kille som fick mig svimma lite, ojoj..... !




Vi såg även Benjamin Button och Taken, jätte bra filmer!!
Det har hänt en massa mer som jag inte orkar skriva, haha! men jag har haft en toppen vecka.
Helt underbart.
jag trodde inte att jag skulle se några kändisar men på flygplatsen i morse stod en viss Elin Lanto med hennes Hunk Brolle och skulle flyga någonstans. Det gjorde min dag!!

Inga kommentarer: